ТЕМА: Розвиток
ключових компетентностей учнів на уроках фізичної культури
Традиційно цілі
шкільної освіти визначалися набором знань, умінь і навичок, якими повинен
оволодіти випускник. Сьогодні такий підхід виявляється недостатнім сьогодні
соціуму (професійним навчальним закладам, виробництва, сім'ї) потрібні не
всезнайки і базіки, а випускники готові до включення в подальшу
життєдіяльність, здатні практично вирішувати постають перед ними життєві і професійні
проблеми. Сьогодні головним завданням є підготовка випускника такого рівня, щоб
потрапляючи в проблемну ситуацію, він міг знайти кілька способів її вирішення,
вибрати раціональний спосіб, обґрунтувавши своє рішення.
А це багато в чому
залежить не від отриманих знань, а від деяких додаткових якостей, для
позначення яких і вживається поняття "компетентності". Що ж таке
«компетенція» і «компетентність»?
компетенція - включає сукупність взаємопов'язаних якостей
особистості (знань, умінь, навичок, способів діяльності), що задаються по
відношенню до певного кола предметів і процесів, і необхідних для якісної
продуктивної діяльності по відношенню до них.
компетентність - володіння, володіння людиною відповідною
компетенцією, що включає його особистісне ставлення до неї і предмету
діяльності.
Відповідно до
поділу змісту освіти на загальне метапредметний (для всіх предметів),
міжпредметні (для циклу предметів або освітніх областей) і предметне (для
кожного навчального предмета), ми пропонуємо трирівневу ієрархію компетенцій:
1) ключові компетенції - відносяться до загального (метапредметний)
змістом освіти;
2) общепредметних компетенції - відносяться до певного кола
навчальних предметів і освітніх областей;
3) предметні компетенції - приватні по відношенню до двох
попередніх рівнів компетенції, мають конкретний опис і можливість формування в
рамках навчальних предметів.
Таким чином, ключові освітні компетенції конкретизуються на рівні освітніх
областей і навчальних предметів для кожного ступеня навчання.
ТЕМА: Розвиток
ключових компетентностей учнів на уроках фізичної культури
Традиційно цілі
шкільної освіти визначалися набором знань, умінь і навичок, якими повинен
оволодіти випускник. Сьогодні такий підхід виявляється недостатнім сьогодні
соціуму (професійним навчальним закладам, виробництва, сім'ї) потрібні не
всезнайки і базіки, а випускники готові до включення в подальшу
життєдіяльність, здатні практично вирішувати постають перед ними життєві і професійні
проблеми. Сьогодні головним завданням є підготовка випускника такого рівня, щоб
потрапляючи в проблемну ситуацію, він міг знайти кілька способів її вирішення,
вибрати раціональний спосіб, обґрунтувавши своє рішення.
А це багато в чому
залежить не від отриманих знань, а від деяких додаткових якостей, для
позначення яких і вживається поняття "компетентності". Що ж таке
«компетенція» і «компетентність»?
компетенція - включає сукупність взаємопов'язаних якостей
особистості (знань, умінь, навичок, способів діяльності), що задаються по
відношенню до певного кола предметів і процесів, і необхідних для якісної
продуктивної діяльності по відношенню до них.
компетентність - володіння, володіння людиною відповідною
компетенцією, що включає його особистісне ставлення до неї і предмету
діяльності.
Відповідно до
поділу змісту освіти на загальне метапредметний (для всіх предметів),
міжпредметні (для циклу предметів або освітніх областей) і предметне (для
кожного навчального предмета), ми пропонуємо трирівневу ієрархію компетенцій:
1) ключові компетенції - відносяться до загального (метапредметний)
змістом освіти;
2) общепредметних компетенції - відносяться до певного кола
навчальних предметів і освітніх областей;
3) предметні компетенції - приватні по відношенню до двох
попередніх рівнів компетенції, мають конкретний опис і можливість формування в
рамках навчальних предметів.
Таким чином, ключові освітні компетенції конкретизуються на рівні освітніх
областей і навчальних предметів для кожного ступеня навчання.
Немає коментарів:
Дописати коментар