Уроки фізичної культури - фото

Модуль "Гімнастика"

Опорний стрибок

















Акробатика























Бег 

13.04 – 17.04.2020
Вправи для розвитку сили
Клас
Назва вправи
5 - 11
В.П. Ноги на ширині плечей руки на поясі. 1-4 оберти головою праворуч, 1-4 оберти головою ліворуч
В.П. Ноги на ширині плечей руки в горі над головою . 1-4 кругові оберти руками вперед, 1-4 кругові оберти руками назад,
В.П. Ноги на ширині плечей руки перед грудьми в замок. 1-4 оберти праворуч, 1-4 оберти ліворуч.
В.П. Ноги на ширині плечей руки на поясі. 1-4 нахили праворуч, 1-4 нахили ліворуч.
Присідання. Руки тримаємо за головою, спина по можливості пряма.
3 – 5 * х10-20*р.
В,п. – Піднімаємо зігнуту ногу до грудей, руками обнімаємо коліно, тримаємо 3-5 с. Теж саме на другу ногу.
В.П. – Зігнуту ногу, відводимо назад, рукою тримаємо на носок,  10 – 15 с., теж саме на другу ногу.
В.П. Ноги на ширині плечей, тулуб нахилений вперед. Вправа " Млин"
В.П. Ноги разом. Вправа "Пружинка" – 3-5 *х 30-35*
В.П. Випад вперед правою, лівою ногою. 5 – 10 с., потім  поворот і поперечний шпагат, контролюючи себе руками.
В.П. Упор лежачи від підлоги. Згинання та розгинання рук в упорі лежачи :  дівчата - 3-5*х 5 – 10*. хлопці - 3-5*х 10 – 15*.
В.П. Упор  присівши спиною до стільця, ноги попереду рівні. Згинання та розгинання рук в упорі присівши спиною до стільця: дівчата - 3-5*х 5 – 10*. хлопці - 3-5*х 10 – 15*.
В.П. . Ноги на ширині плечей. В руках гантелі або 0.5. л. пляшки з водою. Піднімання рук в сторони: дівчата - 3-5*х 5 – 10*. хлопці - 3-5*х 10 – 15*.
В.П. . Ноги на ширині плечей. В руках гантелі або 0.5. л. пляшки з водою, руки витягнуті перед собою. Вправа ножиці: дівчата - 3-5*х 5 – 10*. хлопці - 3-5*х 10 – 15*.
В.П. . Ноги на ширині плечей. В руках гантелі або 0.5. л. пляшки з водою. Піднімання рук вперед перед собою по черзі ліва потім права: дівчата - 3-5*х 5 – 10*. хлопці - 3-5*х 10 – 15*.
В.П. Ноги на ширині плечей, тулуб нахилений вперед. Руки в сторони. В руках гантелі або 0.5. л. пляшки з водою. Піднімання рук в сторони: дівчата - 3-5*х 5 – 10*. хлопці - 3-5*х 10 – 15*.


Наприкінці тижня самостійно зробити тест на силу: згинання та розгинання рук в упорі лежачи, результат записати в щоденник та показати вчителю фізичної культури, коли ми знову прийдемо до школи.

Вправи для розтягування









Вправи для розвитку сили

Комплекс вправ під час карантину



Завдання з фізичної культури з 06.04 – 10.04. 2020
Доброго дня!
Шановні учні!
Карантин це ні канікули, тому розпорядок дня ні хто не відміняв. Уроки робимо за розкладом. Також це має відношення і до фізичної культури. Тільки тепер виконуємо вправи з фізичної культури кожного дня.
1. Ранкова гімнастика – 10 – 15 хвилин. Кожного дня.
2. Режим дня.
3. Готуємося до виконання орієнтовних нормативів для розвитку фізичних якостей: гнучкості, сили, швидкісно - силових якостей ( стрибок у довжину з місця).
4. Якщо є можливість не контактувати з іншими людьми, ходьба на свіжому повітрі, бажано у лісі, 20 – 30 хвилин.
Вправи для розвитку гнучкості
Клас
Назва вправи
5 -11
В.П. Ноги на ширині плечей руки на поясі. 1-4 оберти головою праворуч, 1-4 оберти головою ліворуч
В.П. Ноги на ширині плечей руки в горі над головою . 1-4 кругові оберти руками вперед, 1-4 кругові оберти руками назад,
В.П. Ноги на ширині плечей руки перед грудьми в замок. 1-4 оберти праворуч, 1-4 оберти ліворуч.
Присідання. Руки тримаємо за головою, спина по можливості пряма.
3 – 5 *х 10-20*р.
В,п. – Піднімаємо зігнуту ногу до грудей, руками обнімаємо коліно, тримаємо 3-5 с. Теж саме на другу ногу.
В.П. – Зігнуту ногу, відводимо назад, рукою тримаємо на носок,  10 – 15 с., теж саме на другу ногу.
В.П. Ноги на ширині плечей руки на поясі. 1-4 нахили праворуч, 1-4 нахили ліворуч.
В.П. Ноги на ширині плечей, тулуб нахилений вперед. Вправа " Млин"
В.П. Ноги разом. Вправа "Пружинка" – 3-5 *х 30-35*
В.П. Випад вперед правою, лівою ногою. 5 – 10 с., потім  поворот і поперечний шпагат, контролюючи себе руками.
В.П. Сидячи на підлозі. Ноги рівні, в колінах згинати не можна. Дистанція між п'ятками 25 см. Нахил вперед , доторкнутися до підлоги за п'ятками, як можна далі.3-5*х 5 – 10 *
 На при кінці тижня самім зробити тест : Сидячи на підлозі. Ноги рівні, в колінах згинати не можна. Дистанція між п'ятками 25 см. Нахил вперед , доторкнутися до підлоги за п'ятками, як можна далі. Записати результат у щоденник, а потім показати вчителю, коли повернемося до школи.

27.03.2020
Закон України 
про повну загальну середню освіту


Стаття 24. Робочий час та оплата праці педагогічних працівників
1. Робочий час педагогічного працівника включає час, необхідний для виконання ним навчальної, виховної, методичної, організаційної роботи та іншої педагогічної діяльності, передбаченої трудовим договором та/або посадовою інструкцією.
Конкретний перелік посадових обов’язків визначається посадовою інструкцією, яка затверджується керівником закладу освіти відповідно до вимог законодавства.
2. Засновник або уповноважений ним орган, керівники закладів освіти та їхніх структурних підрозділів не мають права вимагати від педагогічних працівників виконання роботи, не передбаченої укладеним письмовим трудовим договором та/або посадовою інструкцією.
3. Педагогічна діяльність вчителя включає:
1) діяльність у межах його педагогічного навантаження, норма якого на одну тарифну ставку становить 18 навчальних годин на тиждень;
2) окремі види педагогічної діяльності, за які встановлюються доплати у такому співвідношенні до тарифної ставки:
а) класне керівництво у 1-11 (12) класах - 20-25 відсотків;
б) перевірка навчальних робіт учнів - 10-20 відсотків;
в) завідування:
майстернями, кабінетами інформатики - 15-20 відсотків;
кімнатами зберігання зброї, стрілецькими тирами, паспортизованими музеями - 10-15 відсотків;
структурними підрозділами закладів освіти - 25 відсотків;
навчальними (навчально-методичними) кабінетами, ресурсними кімнатами, лабораторіями, спортивними залами чи майданчиками, навчально-дослідними ділянками - 10-15 відсотків;
бібліотекою (медіатекою) або за бібліотечну роботу чи роботу з бібліотечним фондом підручників - 5-15 відсотків;
г) за роботу в інклюзивних класах (групах) - 20 відсотків;
ґ) обслуговування комп’ютерної техніки - 10-15 відсотків;
д) проведення позакласної роботи з учнями - 10-40 відсотків;
3) інші види педагогічної (навчальної, виховної, методичної, організаційної) діяльності, передбачені цим Законом та іншими актами законодавства, трудовим договором та/або посадовою інструкцією.
За інші види педагогічної діяльності законодавством, засновником та/або закладом освіти можуть встановлюватися доплати.
За почесні, вчені, спортивні звання, наукові ступені педагогічним працівникам встановлюються доплати в розмірі 15-30 відсотків посадового окладу в порядку, визначеному законодавством.
За педагогічні звання та за роботу в спеціальних закладах освіти (класах, групах) педагогічним працівникам у порядку, визначеному законодавством, встановлюються підвищення посадового окладу на 10-30 відсотків.
Вимоги до видів педагогічної діяльності, за які передбачено доплати, підвищення посадового окладу, розмір таких доплат та підвищень, порядок та умови їх встановлення у державних та комунальних закладах освіти визначаються Кабінетом Міністрів України.
Засновник закладу освіти та/або заклад освіти має право встановлювати додаткові види та розміри доплат, підвищення окладів за рахунок власних надходжень.
Засновники приватних, корпоративних закладів освіти мають право встановлювати інші, ніж передбачено цим Законом, розмір і умови оплати праці, винагороди та допомоги для педагогічних і науково-педагогічних працівників. Отримані приватним, корпоративним закладом освіти публічні кошти розподіляються у порядку, визначеному законодавством для державних і комунальних закладів освіти.
4. Педагогічне навантаження вихователя закладу загальної середньої освіти становить 30 годин, вихователя спеціального закладу загальної середньої освіти та асистента вчителя у закладі загальної середньої освіти - 25 годин на тиждень.
Розміри тарифних ставок педагогічних працівників державних і комунальних закладів освіти встановлюються Кабінетом Міністрів України.
5. Розподіл педагогічного навантаження у закладі освіти затверджується його керівником відповідно до вимог законодавства.
Педагогічне навантаження педагогічного працівника закладу освіти обсягом менше норми, передбаченої цією статтею, встановлюється за його письмовою згодою.
Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається у разі зміни кількості годин з окремих навчальних предметів (інтегрованих курсів), що передбачається навчальним планом закладу освіти, або за письмовою згодою педагогічного працівника з додержанням законодавства про працю.
6. Оплата праці педагогічних працівників здійснюється відповідно до Закону України "Про освіту", цього Закону та інших актів законодавства.
Порядок обчислення заробітної плати педагогічних працівників державних, комунальних закладів освіти визначається центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.
7. Оплата праці вихователів груп подовженого дня здійснюється:
у комунальних закладах освіти - за рахунок коштів освітньої субвенції;
в інших закладах освіти - за рахунок коштів засновника (засновників) та інших джерел, не заборонених законодавством.
Стаття 25. Права, обов’язки та відповідальність батьків учнів
1. Батьки учнів мають права та обов’язки у сфері загальної середньої освіти, передбачені цим Законом, Законом України "Про освіту" та іншими законами України.
Батьки учнів мають право бути присутніми на навчальних заняттях своїх дітей за попереднім погодженням з керівником закладу освіти.

2. На батьків учнів, а також керівників закладів освіти, які виконують обов’язки опікунів дитини у випадках, визначених законом, покладається відповідальність за здобуття ними повної загальної середньої освіти

 26.03.2020

Сучасні форми та методи проведення
 занять з фізичної культури  

Основною метою навчального предмета «Фізична культура» є: формування в учнів стійкої мотивації щодо збереження свого здоров’я, фізичного розвитку та фізичної підготовки; гармонійний розвиток природних здібностей та психічних якостей; використання засобів фізичного виховання в організації здорового способу життя. Фізичне виховання — важливий засіб фізичного, соціального та духовного розвитку учнівської молоді.

Вимоги до сучасного уроку з фізичної культури:

1. Забезпечення диференційованого підходу до учнів з урахуванням стану здоров’я, рівня фізичного розвитку, рухової підготовленості та статі.
2. Урахування мотивів та інтересів учнів до заняття фізичними вправами.
3. Тісний зв’язок із попереднім і наступним уроками, тобто кожен урок повинен стати самостійною, проте невід’ємною частиною системи уроків.
4. Організація самостійної діяльності учнів, яка забезпечується послідовним
формуванням і закріпленням, за допомогою вчителя, вмінь і навичок навчальної роботи, прийомами самоконтролю і самоосвіти, культури рухів. Все це необхідно для формування потреби до систематичних занять фізичними вправами.
5. Обов’язкове використання вчителем різноманітних організаційних форм, засобів, методів та прийомів.
6. Досягнення оптимальної рухової активності всіх учнів протягом кожного уроку.
7. Забезпечення раціональних умов проведення уроків з боку матеріальних,
гігієнічних, естетичних і морально-психологічних умов до них.

Ці вимоги випливають із загальних та методичних принципів фізичного виховання та обов’язкові під час проведення уроків в усіх класах.
Характерні риси, зміст і побудова уроку.
Педагогічний процес фізичного виховання здійснюється через різноманітні форми занять, на яких учні оволодівають предметом фізичної культури, роблячи його своїм надбанням, формуючи і збагачуючи особисту фізичну культуру.
Структура занять із фізичної культури передбачає їхню загальну педагогічну спрямованість і специфічний зміст, який забезпечує вирішення завдань фізичного виховання.
Урок – найбільш розповсюджена форма реалізації базової програми з фізичного виховання для здійснення загальної фізкультурної освіти.
Уроки фізичної культури забезпечують фізкультурну освіченість, загальну фізичну підготовленість до будь-якої діяльності і відрізняються більшою змістовністю. Вони відіграють суттєву роль у створенні передумов для організації та успішного розгортання спортивної підготовки учнів. Під час уроків діти знайомляться з типовими видами спортивних вправ, оволодівають основами техніки, досягають вищого рівня розвитку рухових якостей, набувають початкового уявлення про види спорту.
Характерними рисами уроку, що відрізняють його від інших форм фізичного виховання є наступні:
1. Основна спрямованість і конкретні завдання (на уроках вчитель створює найкращі умови для розв’язання усіх завдань фізичного виховання та спрямовує самостійну роботу учнів).
2. Чисельність, вікові особливості і можливості дітей (на уроках присутній постійний склад учнів, яким притаманна вікова однорідність. Діяльність учнів чітко регламентується, а навантаження строго дозується згідно з їхніми індивідуальними можливостями).
3. Визначення основного змісту інших форм фізичного виховання школярів.
4. Яскраво виражена дидактична спрямованість, зумовлена вирішенням освітніх завдань.
5. Предметно-просторове середовище (місце занять, обладнання, інвентар).
6. Максимальна тривалість уроку – 45 хв.
7. Місце уроку в загальному розкладі.
Урок умовно поділяють на три частини: підготовчу (припадає на перші зони працездатності), основну (відповідає фазі вирішення передбачених основних завдань), заключну (покликану забезпечити учнів до наступних після уроку дій). Поділ уроку на частини не означає, що він втрачає свою цілісність. Навпаки, кожна частина повинна логічно передувати наступній і випливати з попередньої. Бажано, щоб переходи від однієї частини до іншої були непомітними.
Види і типи уроків. Визначення завдань уроку.
За вирішенням освітніх завдань уроки поділяються на типи: вступні уроки, уроки вивчення техніки фізичних вправ, уроки повторення і закріплення техніки, навчальні, тренувальні, контрольні, змішані – у яких у різних співвідношеннях вирішується декілька задач.
послідовного розв’язання конкретних завдань на кожному уроці.
Усі завдання в методиці фізичного виховання об’єднуються у три групи: освітні,оздоровчі, виховні.
Вирішуючи освітні завдання, учні озброюються необхідними знаннями, вміннями і навичками виконувати фізичні вправи, а також застосовувати їх у повсякденному житті, у процесі самовдосконалення. Причому засвоєння цих знань, умінь і навичок повинно відбуватися не механічним шляхом, а такими способами, які ведуть до розвитку особи учня.
Розв’язання оздоровчих завдань передбачає забезпечення можливого у певному віці фізичного розвитку і фізичної підготовленості, формування постави, створення на заняттях найкращих умов для оздоровчого впливу на юнаків і дівчат.
Вирішення виховних завдань повинно забезпечити позитивний вплив занять фізичними вправами на розвиток моральних і вольових якостей, єдність фізичного і духовного розвитку особистості учня.
Серед способів виконання вправ розрізняють одночасний, почерговий, поточний, поперемінний і позмінний.
У практиці роботи застосовуються фронтальний, груповий та індивідуальний метод організації.

ЗАГАЛЬНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ                   (1-11 КЛАСИ) 25.03.2020
1. Виконувати комплекси  ЗРВ(загальнорозвиваючі вправи), які розучувались на уроках фізичної культури:
 -комплекс ЗРВ на місці;
-комплекс ЗРВ в русі.
2.  На особливому контролі –дотримання  правил особистої гігієни
3. Дотримуватися збалансованого харчування
4. Біг із чергуванням ходьби (на свіжому повітрі)
5. Виконувати вправи на гнучкість,дихальні і відновлювальні вправи
6. Стрибках через скакалку
7. Вправи для розвитку сили
8. Вправи на прес
Для учнів початкових класів:Систематично займатися спортом, орієнтуючись на відеоруханки:https:
//youtu.be/Jl-L-zHQP2Ahttps:
//youtu.be/pcLMi59Pqhwhttps:
//youtu.be/cUmvYKFcP2g
Пам’ятайте!!!!

Завдання повинні бути доступними, безпечними,посильними, але разом з тим і в міру важкими.

ТЕМА: Розвиток ключових компетентностей учнів на уроках фізичної культури 24.03.2020
Традиційно цілі шкільної освіти визначалися набором знань, умінь і навичок, якими повинен оволодіти випускник. Сьогодні такий підхід виявляється недостатнім сьогодні соціуму (професійним навчальним закладам, виробництва, сім'ї) потрібні не всезнайки і базіки, а випускники готові до включення в подальшу життєдіяльність, здатні практично вирішувати постають перед ними життєві і професійні проблеми. Сьогодні головним завданням є підготовка випускника такого рівня, щоб потрапляючи в проблемну ситуацію, він міг знайти кілька способів її вирішення, вибрати раціональний спосіб, обґрунтувавши своє рішення.
А це багато в чому залежить не від отриманих знань, а від деяких додаткових якостей, для позначення яких і вживається поняття "компетентності". Що ж таке «компетенція» і «компетентність»?
компетенція - включає сукупність взаємопов'язаних якостей особистості (знань, умінь, навичок, способів діяльності), що задаються по відношенню до певного кола предметів і процесів, і необхідних для якісної продуктивної діяльності по відношенню до них.
компетентність - володіння, володіння людиною відповідною компетенцією, що включає його особистісне ставлення до неї і предмету діяльності.

Відповідно до поділу змісту освіти на загальне метапредметний (для всіх предметів), міжпредметні (для циклу предметів або освітніх областей) і предметне (для кожного навчального предмета), ми пропонуємо трирівневу ієрархію компетенцій:
1) ключові компетенції - відносяться до загального (метапредметний) змістом освіти;
2) общепредметних компетенції - відносяться до певного кола навчальних предметів і освітніх областей;
3) предметні компетенції - приватні по відношенню до двох попередніх рівнів компетенції, мають конкретний опис і можливість формування в рамках навчальних предметів.

Таким чином, ключові освітні компетенції конкретизуються на рівні освітніх областей і навчальних предметів для кожного ступеня навчання.

Ключовими освітніми компетенціями є наступні:
1. Ціннісно-смислові компетенції. Це компетенції в сфері світогляду, пов'язані з ціннісними орієнтирами учня, його здатністю бачити і розуміти навколишній світ, орієнтуватися в ньому, усвідомлювати свою роль і призначення, вміти вибирати цільові та смислові установки для своїх дій і вчинків, приймати рішення. Дані компетенції забезпечують механізм самовизначення учня в ситуаціях навчальної та іншої діяльності. Від них залежить індивідуальна освітня траєкторія учня і програма його життєдіяльності в цілому.
2. Загальнокультурні компетенції. Коло питань, по відношенню до яких учень повинен бути добре обізнаний, володіти знаннями і досвідом діяльності, це - особливості національної і загальнолюдської культури, духовно-моральні основи життя людини і людства, окремих народів, культурологічні основи сімейних, соціальних, суспільних явищ і традицій, роль науки та релігії в житті людини, їх вплив на світ, компетенції у побутовій та культурно-дозвільній сфері, наприклад, володіння ефективними способами організації вільного часу. Сюди ж відноситься досвід освоєння учнем наукової картини світу, що розширюється до культурологічного і вселюдського розуміння світу.
3. Навчально-пізнавальні компетенції. Це сукупність компетенцій учня у сфері самостійної пізнавальної діяльності, що включає елементи логічної, методологічної, загальнонавчальних діяльності, співвіднесеної з реальними пізнаваними об'єктами. Сюди входять знання і вміння організації цілепокладання, планування, аналізу, рефлексії, самооцінки навчально-пізнавальної діяльності. По відношенню до досліджуваних об'єктів учень опановує креативними навичками продуктивної діяльності: добуванням знань безпосередньо з реальності, володінням прийомами дій в нестандартних ситуаціях, евристичними методами вирішення проблем. В рамках даних компетенцій визначаються вимоги відповідної функціональної грамотності: уміння відрізняти факти від домислів, володіння вимірювальними навичками, використання імовірнісних, статистичних та інших методів пізнання.
4. Інформаційні компетенції. За допомогою реальних об'єктів (телевізор, магнітофон, телефон, факс, комп'ютер, принтер, модем, копір) та інформаційних технологій (аудіо- відеозапис, електронна пошта, ЗМІ, Інтернет), формуються вміння самостійно шукати, аналізувати і відбирати необхідну інформацію, організовувати, перетворювати, зберігати і передавати її. Дані компетенції забезпечують навички діяльності учня по відношенню до інформації, що міститься в навчальних предметах і освітніх областях, а також в навколишньому світі.
5. Комунікативні компетенції. Включають знання необхідних мов, способів взаємодії з оточуючими і віддаленими людьми і подіями, навички роботи в групі, володіння різними соціальними ролями в колективі. Учень повинен вміти уявити себе, написати лист, анкету, заяву, поставити запитання, вести дискусію і ін. Для освоєння даних компетенцій в навчальному процесі фіксується необхідна і достатня кількість реальних об'єктів комунікації і способів роботи з ними для учня кожного ступеня навчання в рамках кожного досліджуваного предмета або освітній галузі.
6. Соціально-трудові компетенції означають володіння знаннями і досвідом в сфері цивільно-громадської діяльності (виконання ролі громадянина, спостерігача, виборця, представника), в соціально-трудовій сфері (права споживача, покупця, клієнта, виробника), у сфері сімейних відносин і обов'язків, в питаннях економіки і права, в області професійного самовизначення. Сюди входять, наприклад, вміння аналізувати ситуацію на ринку праці, діяти відповідно до особистої та громадської вигодою, володіти етикою трудових і цивільних взаємовідносин. Учень опановує мінімально необхідними для життя в сучасному суспільстві навичками соціальної активності та функціональної грамотності.
7. Компетенції особистісного самовдосконалення спрямовані на освоєння способів фізичного, духовного та інтелектуального саморозвитку, емоційної саморегуляції та самопідтримки. Реальнимоб'єктом в сфері даних компетенцій виступає сам учень. Він опановує способи діяльності у власних інтересах і можливостях, що виражаються в його безперервному самопізнанні, розвитку необхідних сучасній людині особистісних якостей, формуванні психологічної грамотності, культури мислення і поведінки. До даних компетенцій відносяться правила особистої гігієни, турбота про власне здоров'я, статева грамотність, внутрішня екологічна культура. Сюди ж входить комплекс якостей, пов'язаних з основами безпечної життєдіяльності особистості.
Процес фізичного виховання школярів може служити справжньою школою життя, пізнання, спілкування, взаєморозуміння і самовираження. Грунтуючись на духовному фундаменті особистості, необхідно розвивати у дітей прагнення до самоаналізу, самооцінці, самовдосконалення.

Модернізація системи освіти потребує докорінної перебудови фізичного виховання. В даний час діяльність вчителя фізичної культури заснована на вирішенні наступних завдань:
• формування системи знань про фізичну культуру і життєво важливих рухових умінь і навичок;

• розвиток індивідуальних рухових здібностей і підвищення рівня фізичної підготовленості учнів;
• виховання ціннісних орієнтацій на фізичне вдосконалення особистості;
• формування потреби в регулярних заняттях фізичними вправами і обраним видом спорту;
• виховання моральних і вольових якостей;
• розвиток досвіду міжособистісного спілкування.

Компетентнісний підхід в галузі фізичної культури допоможе реалізувати ці та інші завдання сучасного уроку, сприяючи формуванню ключових компетенцій учнів. На даний момент немає єдиної точки зору, скільки і які компетенції повинні бути сформовані в учнів.
Прояв ключових компетенцій в області фізичної культури
1. Загальнокультурна - Сфера культурно-історична - Узагальнені види діяльності; здатність привласнювати історичний досвід
Пізнання культурно-історичних основ фізичної культури, усвідомлення ролі фізичної культури у формуванні здатності до досягнення всебічного фізичного і духовного розвитку, здорового способу життя; збереження здоров'я і високої працездатності; підготовка до праці і захисту Батьківщини
Визначення значення систематичних занять фізкультурою для поліпшення здоров'я, підвищення рівня фізичної підготовленості та профілактики захворювань; розвиток інтересу і звички до систематичних занять фізичною культурою і спортом
2.Навчально-пізнавальна - сфера науки, мистецтва - здатність вчитися все життя, володіння знаннями, вміннями і навичками
Пізнання основ фізичного розвитку і виховання з метою формування духовно багатої і фізично здорової особистості
Придбання знань, необхідних для занять фізичною культурою і спортом; знання основ особистої і громадської гігієни; володіння знаннями про правила регулювання фізичного навантаження в умовах проведення ранкової зарядки, регулярних занять спортом
3. Комунікативна - сфера спілкування - володіння усним і письмовим спілкуванням
Володіння різними видами інформації; вміння вести дискусію з проблем розвитку спорту та занять фізичною культурою; вироблення власної позиції з цих питань
Уміння аналізувати і оцінювати діяльність друзів, однокласників; вміння давати рекомендації для самостійних занять фізкультурою, спираючись на сучасні фізкультурно-оздоровчі технології
4. Соціальна - сфера суспільних відносин (політика, праця, релігія, міжнаціональні відносини, екологія, здоров'я) - здатність брати на себе відповідальність брати участь в спільному прийнятті рішень
Розуміння користі занять фізичними вправами для здоров'я людини, підвищення його працездатності і збільшення тривалості життя, а також ролі фізичних вправ у профілактиці професійних захворювань, в боротьбі з виробничим травматизмом
Уміння використовувати засоби фізичної культури для підготовки до професійної діяльності; володіння сучасними вимогами до наукової організації праці і відпочинку
5. Особистісна - сфера соціально - культурна - визначення основних життєвих цілей і способів їх досягнення. Активна адаптація до соціокультурного оточення для досягнення основних життєвих цілей
Володіння прийомами самореалізації; приватне і життєве самовизначення
Володіння прийомами особистісного самовираження і саморозвитку; вміння контролювати фізичний стан організму .
Формування ключових компетенцій вимагає від учителя певної програми дій:
1. Виховання дбайливого ставлення до власного здоров'я, набуття вмінь та навичок в індивідуальних заняттях фізичною культурою, орієнтованих на підвищення працездатності, попередження захворювань
Комплекси лікувальної фізичної культури.
Надання першої допомоги при травмах.
Визначення індивідуальних особливостей фізичного розвитку і підготовленості.
Розуміння значення здорового способу життя, профілактика шкідливих звичок засобами фізичної культури

2. Особистісна. Оволодіння технологіями сучасних оздоровчих систем фізичного виховання
Комплекси професійно-прикладних фізичних вправ.
Найпростіші прийоми аутогенного тренування і релаксації для зняття втоми і підвищення працездатності.
Знання особливостей фізичної працездатності людини, факторів позитивного впливу фізичних вправ на здоров'я та формування здорового способу життя

3. Соціальна,  компетентність в оздоровчо-реабілітаційної діяльності
Збагачення рухового досвіду професійно-прикладними вправами, орієнтованими на підготовку до майбутньої життєдіяльності
Загальна і прикладна фізична підготовка.
Володіння способами рухової діяльності.
Уміння виконувати тестові завдання, що визначають індивідуальний рівень фізичної підготовленості

Навчально-пізнавальна, компетентність в рухової діяльності з урахуванням індивідуальних особливостей фізичного розвитку і медичних показань
4. Засвоєння системи знань про заняття фізичною культурою, їх роль і значення в формуванні здорового способу життя і соціальної орієнтації
Знання особливостей індивідуального здоров'я, фізичного розвитку, можливостей їх корекції за допомогою занять фізичними вправами; володіння методикою організації індивідуальних форм занять фізичними вправами; вміння виконувати індивідуальні комплекси вправ, використовувати набуті знання і вміння в практичній діяльності
Загальнокультурна, особистісна. Впровадження компетентнісного підходу в фізичне виховання школярів допоможе сформувати в учнів:
• здатність працювати без постійного керівництва, брати на себе відповідальність за власною ініціативою;
• вміння виявляти ініціативу, не питаючи інших, чи слід це робити;
• готовність помічати проблеми і шукати шляхи їх вирішення;
• вміння аналізувати нові ситуації і застосовувати в них вже наявні знання;
• вміння уживатися з іншими;
• готовність набувати нових знань з власної ініціативи (з огляду на свій досвід і зворотний зв'язок з оточуючими);
• вміння переймати нове у спортсменів вищого класу.


Розвиток витривалості учнів засобами фізичної культури та методика її розвитку на уроках в 5-9 класах 23.03.2020

        
 ВСТУП
     Актуальність. Роль фізичної культури у зміцненні здоров'я населення є сьогодні одним з головних завдань нової України. Особливо важливе значення фізична культура має для дітей і учнівської молоді, високий рівень здоров'я та різнобічний фізичний розвиток яких - запорука успішної реалізації соціально-економічних перетворень нашого суспільства. Підтвердженням актуальності зазначених проблем, об'єктивної необхідності істотних змін в організації та методиці фізичного виховання дітей і молоді є низький рівень фізичної підготовленості та погіршення стану здоров'я чималої частини нинішніх випускників шкіл. До того ж ефективна реалізація базової та регіональних програм з фізичної культури для учнів загальноосвітніх шкіл вимагає впровадження в практику вчителів фізичної культури нових науково-методичних розробок.
    Фізичне виховання учнів є невід'ємною частиною всієї учбово-виховної роботи школи і займає важливе місце в підготовці учнів до життя, до суспільно корисної праці. Робота з фізичного виховання в школі відрізняється великим різноманіттям форм, що вимагають від учнів прояву організованості, самодіяльності, ініціативи, що сприяє вихованню організаційних навичок, активності, спритності. Здійснюване в тісному зв'язку з розумовим, моральним, естетичним вихованням і трудовим навчанням, фізичне виховання сприяє всебічному розвитку школярів. Фізичні якості необхідні кожній людині. Розвиток якостей тісно пов'язаний з формуванням у дітей рухових навиків. Виконання фізичних вправ у різному темпі, із різноманітними ускладненнями, протягом певного відрізку часу сприяє їхньому розвитку.
      Вихованню витривалості в дитячому віці приділяється незаслужено мало уваги. А як відомо, порушення гармонії в розвитку рухових якостей заважає правильному фізичному вихованню дітей. Більш того, низький рівень витривалості у випускників школи згубно відбивається на них подальшій діяльності.
    Проблема формування витривалості у дітей шкільного віку виходить за рамки рухової підготовленості, але пов'язана з такими найважливішими показниками, як рівень здоров'я, фізична працездатність, індивідуальний стиль життєдіяльності, співвідношення з іншими руховими якостями.
   Однак, різні люди мають різну здатність виконувати певні види робіт. Одні успішно виконують високо інтенсивну роботу і зазнають труднощів при тривалій роботі. Одні виконують роботу тривалий час не знижуючи інтенсивності, інші — швидко знижують інтенсивність і припиняють роботу.
  Мета роботи полягає в дослідженні методичних особливостей розвитку витривалості в учнів віком 11-14 років на уроках фізичної культури з аналізом її недоліків і шляхів вдосконалення.
   Об'єкт дослідження –фізичне виховання учнів основної школи.
Предмет дослідження – методика розвитку витривалості в учнів 5-9 класів на уроках фізичної культури.
     Завдання дослідження:
1.      проаналізувати основні методичні положення розвитку фізичних якостей учнів загальноосвітніх навчальних закладів;
2.      визначити вікові особливості розвитку витривалості у дітей середнього шкільного віку;
3.      описати зміст методів та засобів розвитку витривалості на уроках фізичної культури;
4.      розкрити методичні особливості реалізації завдань розвитку витривалості в учнів 5-9 класів на практиці.
       В процесі дослідження нами було використано методи дослідження: методи отримання ретроспективної інформації; методи аналізу та синтезу. Для розв'язання завдань використовувались загальнонаукові матеріали та матеріали експериментально емпіричного рівня.

     РОЗДІЛ І. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ВИТРИВАЛОСТІ ТА МЕТОДИКА ЇЇ РОЗВИТКУ
   1.1. Витривалість та її види
Людина володіє такими фізичними якостями як сила, витривалість, гнучкість, швидкість, спритність. Розвиток фізичних якостей у дітей шкільного віку поєднане з рядом особливостей, пов'язаних з ростом і розвитком організму. По-перше, в шкільному віці розвиток однієї здібності позитивно виражається на рості показників других фізичних якостей, що обумовлює необхідність комплексного підходу до розвитку фізичних якостей у школярів. По-друге, в ході розвитку різних функцій організму здійснюють критичні (сенсорні) періоди, коли приріст якостей проходить особливо інтенсивно. Для рухової функції в цілому, під якою розуміють сукупність фізичних якостей, рухових вмінь і навиків, цей період знаходиться в діапазоні 7-12 років. По-третє, в процесі розвитку фізичних якостей у дітей шкільного віку особливо проявляється необхідність реалізації дидактичних принципів. Розвиток фізичних якостей поєднано, як правило із значними фізичними навантаженнями.
     Діти і підлітки без шкоди для організму при дотриманні поступовості навантажень, враховуючи їх індивідуальні особливості, в стані переносити позитивні емоції, що дозволяють не тільки з великим інтересом відноситися до занять, але і сприяють максимальному прояву фізичних якостей у дітей і підлітків.
      Аналізуючи витривалість як фізичну якість необхідно вказати, що це здатність організму людини виконувати роботу помірної інтенсивності тривалий час без втоми. Одним з основних критеріїв витривалості є час протягом якого людина здатна підтримувати задану інтенсивність діяльності. Користуючись цим критерієм, витривалість вимірюють прямим і непрямим способами.
      Прямий спосіб - це коли випробовуваному пропонують виконувати завдання і визначають граничний час роботи з даною інтенсивністю (до початку зниження швидкості). Але він майже неможливий. Найчастіше використовують непрямий метод.
Непрямий метод - це коли витривалість визначається за часом подолання якої-небудь достатньо довгої дистанції (наприклад 10000 м).
       У спорті витривалість, це здатність організму чинити опір стомленню під час тривалого виконання спортивних вправ. Рівень розвитку витривалості визначається перш за все функціональними можливостями серцево-судинної і нервової систем, рівнем обмінних процесів, а також координацією діяльності різних органів і систем. Істотну роль при цьому виконує той, що так звана економізує функцій організму. На витривалість разом з цим робить вплив координація рухів і сили психічних, особливо вольових процесів спортсмена.
       Оскільки працездатність в руховій діяльності залежить від багатьох чинників, зокрема від швидкісних і силових якостей людини, слід враховувати два типи показника витривалості: абсолютні і відносні, парціальні. У практиці розрізняють 2 види витривалості: загальну і спеціальну .
      Загальна витривалість - це здатність тривалий час проявляти м'язові зусилля при невисокій інтенсивності. Одна з найважливіших особливостей загальної витривалості - це здібність до широкого перенесення, тобто загальна витривалість, яка розвинена біговими засобами на тренуваннях і проявляється при бігу, знаходиться у прямому взаємозв'язку з результатами в лижній гонці, при ходьбі. Вважається, що загальна витривалість є основою для розвитку всієї решти різновидів прояву витривалості. Прояв загальної витривалості залежить від спортивної техніки (в першу чергу від економічності робочих рухів) і від здатності спортсмена "терпіти", тобто протистояти наступаючому стомленню шляхом концентрації вольових зусиль.
Біологічною основою загальної витривалості є можливості аеробів організму спортсмена. Основний показник роботи аеробної системи організму - це максимальне споживання кисню (МСК) в літрах в хвилину.
    Аналіз спеціальної витривалості вказав на те, що це є здатність проявляти м'язові зусилля відповідно до специфіки (за тривалістю і характером) спеціалізованої вправи.
В бігу на середні дистанції спеціальна витривалість (її в цьому випадку також називають швидкісною витривалістю) виявляється в підтримці необхідної швидкості на дистанції. Прояв спеціальної витривалості залежить від деяких фізіологічних і психологічних чинників. Основний фізіологічний чинник анаеробні можливості.

План самоосвіти під час карантину. 23.03 - 27.03. 2020

 на період канікул  23.03 – 27.03.2020
Назва заходу
Дата
1
Робота над моєю самоосвітньою темою « Розвиток витривалості у дітей шкільного віку на уроках фізичної культури»
23.03
2
Опрацювання інтернет - ресурсів за темою « Розвиток ключових компетентностей учнів на уроках фізичної культури»
24.03
3
Опрацювання інформації, щодо дистанційного навчання під час запровадження карантину.
25.03
4
Опрацювання інтернет - ресурсів нові підходи в реалізації програми фізичної культури на уроках та в позаурочний час
26.03
5
Опрацювання нової програми освіти в Україні
27.03

План роботи під час карантину. 13.03 - 03.04. 2020

Тема
Домашнє завдання
Клас
Дата
1
Акрабатичні вправи
Вправи на гнучкість 2 – 3 х 20-30*
Присідання 2 – 3 х 10-15*
Вправи на силу : дів. 2 – 3 х 5-10*
Хл. 2 – 3 х 10-15*
Вправи на прес  2 – 3 х 10 - 15*


5
13.03-20.03
2
Акрабатичні вправи
Вправи на гнучкість 2 – 3 х 20-30*
Присідання 2 – 3 х 10-15*
Вправи на силу : дів. 2 – 3 х 5-10*
Хл. 2 – 3 х 10-15*
Вправи на прес  2 – 3 х 10 - 15*


6
13.03-20.03
3
Акрабатичні вправи
Вправи на гнучкість 2 – 3 х 20-30*
Присідання 2 – 3 х 10-15*
Вправи на силу : дів. 2 – 3 х 5-10*
Хл. 2 – 3 х 10-15*
Вправи на прес  2 – 3 х 10 - 15*


7
13.03-20.03
4
Акрабатичні вправи
Вправи на гнучкість 2 – 3 х 20-30*
Присідання 2 – 3 х 10-15*
Вправи на силу : дів. 2 – 3 х 5-10*
Хл. 2 – 3 х 10-15*
Вправи на прес  2 – 3 х 10 - 15*


8-А
13.03-20.03
5
Історія розвитку настільного тенісу в Україні та світі. Жонглювання шарика ракеткою для настільного тенісу ( дівчата 30- 40 р., хлопці – 40- 50 р.).
Вправи на гнучкість 2 – 3 х 20-30*
Присідання 2 – 3 х 10-15*
Вправи на силу : дів. 2 – 3 х 5-10*
Хл. 2 – 3 х 10-15*
Вправи на прес  2 – 3 х 10 - 15*

8-Б
13.03-20.03
6
Історія розвитку настільного тенісу в Україні та світі. Жонглювання шарика ракеткою для настільного тенісу( дівчата 30- 40 р., хлопці – 40- 50 р.).
Вправи на гнучкість 2 – 3 х 20-30*
Присідання 2 – 3 х 10-15*
Вправи на силу : дів. 2 – 3 х 10-15* Хл. 2 – 3 х 15-20*            Вправи на прес  2 – 3 х 10 - 20*


9
13.03-20.03
7
Історія розвитку настільного тенісу в Україні та світі. Жонглювання шарика ракеткою для настільного тенісу( дівчата 30- 40 р., хлопці – 40- 50 р.).
Вправи на гнучкість 2 – 3 х 20-30*
Присідання 2 – 3 х 10-15*
Вправи на силу : дів. 2 – 3 х 10-15* Хл. 2 – 3 х 15-20*           Вправи на прес  2 – 3 х 10 - 20*


10
13.03-20.03
8
Історія розвитку настільного тенісу в Україні та світі. Жонглювання шарика ракеткою для настільного тенісу( дівчата 30- 40 р., хлопці – 40- 50 р.).
Вправи на гнучкість 2 – 3 х 20-30*
Присідання 2 – 3 х 10-15*
Вправи на силу : дів. 2 – 3 х 10-15* Хл. 2 – 3 х 15-20*            Вправи на прес  2 – 3 х 10 - 20*

11
13.03-20.03
9
Зробити презентацію з теми            « Гімнастика»
Вправи на гнучкість 2 – 3 х 20-30*
Присідання 2 – 3 х 10-15*
Вправи на силу : дів. 2 – 3 х 5-10*
Хл. 2 – 3 х 10-15*
Вправи на прес  2 – 3 х 10 - 20*

5
30.03-03.04
10
Зробити презентацію з теми            « Гімнастика»
Вправи на гнучкість 2 – 3 х 20-30*
Присідання 2 – 3 х 10-15*
Вправи на силу : дів. 2 – 3 х 5-10*
Хл. 2 – 3 х 10-15*                    Вправи на прес  2 – 3 х 10 - 20*
6
30.03-03.04
11
Зробити презентацію з теми            « Гімнастика»
Вправи на гнучкість 2 – 3 х 20-30*
Присідання 2 – 3 х 10-15*
Вправи на силу : дів. 2 – 3 х 5-10*
Хл. 2 – 3 х 10-15*
Вправи на прес  2 – 3 х 10 - 20*
7
30.03-03.04
12
Зробити презентацію з теми            « Гімнастика»
Вправи на гнучкість 2 – 3 х 20-30*
Присідання 2 – 3 х 10-15*
Вправи на силу : дів. 2 – 3 х 5-10*
Хл. 2 – 3 х 10-15*
Вправи на прес  2 – 3 х 10 - 20*

8-А
30.03-03.04
13
Зробити презентацію з теми            « Настільний теніс». Жонглювання шарика ракеткою для настільного тенісу( дівчата 30- 40 р., хлопці – 40- 50 р.).
Вправи на гнучкість 2 – 3 х 20-30*
Присідання 2 – 3 х 10-15*
Вправи на силу : дів. 2 – 3 х 5-10*
Хл. 2 – 3 х 10-15*                     Вправи на прес  2 – 3 х 10 - 20*
8-Б
30.03-03.04
14
Зробити презентацію з теми            « Настільний теніс». Жонглювання шарика ракеткою для настільного тенісу( дівчата 30- 40 р., хлопці – 40- 50 р.).
Вправи на гнучкість 2 – 3 х 20-30*
Присідання 2 – 3 х 10-15*
Вправи на силу : дів. 2 – 3 х 10-15*Хл. 2 – 3 х 15-20* Вправи на прес  2 – 3 х 10 - 20*
9
30.03-03.04
15
Зробити презентацію з теми            « Настільний теніс». Жонглювання шарика ракеткою для настільного тенісу( дівчата 30- 40 р., хлопці – 40- 50 р.).
Вправи на гнучкість 2 – 3 х 20-30*
Присідання 2 – 3 х 10-15*
Вправи на силу : дів. 2 – 3 х 10-15*Хл. 2 – 3 х 15-20*
Вправи на прес  2 – 3 х 10 - 20*
10
30.03-03.04
16
Зробити презентацію з теми            « Настільний теніс». Жонглювання шарика ракеткою для настільного тенісу( дівчата 30- 40 р., хлопці – 40- 50 р.).
Вправи на гнучкість 2 – 3 х 20-30*
Присідання 2 – 3 х 10-15*
Вправи на силу : дів. 2 – 3 х 10-15*Хл. 2 – 3 х 15-20*                Вправи на прес  2 – 3 х 10 - 20*
11
30.03-03.04

Дистанційне навчання під час карантину. 13.03 - 03.04. 2020

Руховий режим. Ссилка на ютуб. https://youtu.be/BNNYiqTH0hM



Модуль 

Настільний теніс ( 8-Б, 9.10 та 11 класи)









5 клас





Модуль " Баскетбол"









Модуль "Легка атлетика"









Модуль "Волейбол"










Модуль " Гімнастика"







Немає коментарів:

Дописати коментар